Ajattelin kirjoittaa haasteista joita olen kohdannut jo aikaisemmilla laihdutusyrityksilläni ja joita tulen kohtaamana varmasti jatkossakin. Yksi on ruokailu työviikolla. Työpaikani ruokailuvalikoima on todella laaja. Useita eri ruokaloita, joissa kaikissa on tarjolla useampia ruokia. Ongelma on lähinnä se, että suurin osa niistä ruuista tuntuu olevan melko rasvaisia. Välillä jopa tekisi mieli ottaa paperia ja pyyhkiä ylimääräiset rasvat pinnalta!!  No joo, ehkä vain pienennän annoksia ja yritän mahdollisuuksien mukaan lisätä raasteiden määrää.  Toinen ruokailuuni liittyvä haaste on iltasyöminen. Vaikka kuinka olisin syönyt päivällä terveellisesti, iltaisin on melkoinen haaste olla napostelematta. Jonkin verran on auttanut se, ettei mies enää ostele keksipaketteja iltateelle. Minä kun pystyin vetämään sen koko 300g keksipaketin lähes "huomaamatta" jollei mies ollut nopea ja ehtinyt ottaa toista puolisko itselleen. (Mieheni on enemmän ali- kuin ylipainoinen, joten hänelle noi keksit tekisivät välillä ihan hyvää. )   

Toinen juttu on liikunnan mielekkyys. Olen kyllä toistaiseksi viihtynyt salilla jonka jäseneksi liityin. Toisaalta olen kuitenkin miettinyt, kauanko viihdyn siellä. En ole lainkaan varma kauanko motivaatioksi liikkumiseen riittää pelkkä laihtuminen. Aikaisemmin harrastamissani liikuntalajeissa motivaattorina toimi itse lajista saatu hyvä olo ja uuden oppiminen. Liikunta tuli sitten siinä sivussa. (Sitä tuli kuitenkin paljon.) Toki esimerkiksi salini tarjoamassa bodypumpissa on varmasti minulle paljonkin oppimista, mutta, mutta.. Eilen tajusin että salini Bodypumpit ovat Lessmills- tunteja. Eli jos oikein ymmärsin, niin näillä tunneilla sitä samaa sarjaa siis jauhetaan 3 kuukautta täysin samoilla sarjoilla ja täysin samalla musiikilla! (Painoja saa sentään lisätä..) Olin vähän tyrmistynyt.. Toistaiseksi olen kyllä pitänyt Bodypumpista.  

Salijäsenyyteen kuului myös 2 Personaltrainerin tapaamista. Niitä odotan ihan mielenkiinnolla. Kiva saada ammattilaisen tekemä saliohjelma.